~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Wednesday, April 22, 2009

>>Psikologi..<<

(Copy Dari Email..hehe..)

Beberapa hari lepas, ada seorang sahabat saya telah bertanya satu soalan:-

Psikologi yang saya kira sangat menarik. Ianya bukan sembarangan soalan kerana daripada jawapan yang diberikan, anda dapat mengetahui sebab mengapa seseorang itu memilih pasangan mereka. Walaupun ia cuma ramalan psikologi, namun ada juga kebenarannya.
Nak tahu apa soalan tersebut? Baik, saya kongsikan dengan anda. Soalannya berbunyi begini.

Ada 5 perkara berlaku serentak.

1.Air mendidih kat dapur.
2.Air paip melimpah kat bilik air.
3.Bayi menangis.
4.Telefon berbunyi.
5. Ada orang ketuk pintu.

Kalau anda diberi pilihan, apakah perkara yang anda akan 'settle' kan terlebih dahulu?

Anda dikehendaki untuk susun perkara 1 ~ 5 tersebut mengikut kepentingan dan keutamaan yang anda fikirkan.
Semua perkara tersebut mestilah diselesaikan.
Susunlah ikut perkara yang anda rasa lebih penting untuk diselesaikan dahulu.

Bayangkan anda sedang mengalami keadaan seperti itu sekarang.

Fikirkan dan timbangkan, apakah perkara yang anda akan selesaikan mengikut keutamaan anda.

Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...


OK, dah habis fikir dan buat keputusan?
Nak tahu apakah fakta terselindung disebalik jawapan yang anda berikan?

Baik, mari kita semak jawapan anda...
apakah ciri/sifat/perkara yang anda utama dan pentingkan dalam memilih pasangan anda.

* Kalau anda memilih untuk menutup air mendidih : menandakan anda mementingkan keselamatan dan kebolehan 'si dia' untuk membimbing anda.

* Kalau anda memilih untuk menutup pili air yang melimpah di bilik air : menandakan anda mementingkan kekayaan,wang ringgit dan harta.

* Kalau anda memilih untuk memujuk bayi yang menangis : menandakan anda mementingkan cinta dan kasih sayang.

* Kalau anda memilih untuk mengangkat telefon yang sedang berbunyi : menandakan anda mementingkan akhlak, budi bahasa dan perlakuan pasangan anda.

* Kalau anda memilih untuk membuka pintu : menandakan anda mementingkan rupa paras, fizikal luaran dan personaliti pasangan anda.

**Kalau aku..aku pilih tutup air mendidih dulu...korang lak??**


5 comments:

~~ciklinn~~ said...

wah samolah kito... aku pun pilih air mendidih sbb rasanya itu yg paling bahaya.... hahaaha

nasz said...

tp aku lak, aku pilih bayi menangis. adoi, tak leh nak dgr budak nangis lama2! peh tu baru aku pilih air mendidih, tutup pili, dan seterusnye la...

ppb_ppkp said...

kalo imah..amik baby nangis... then pi tutup air mendidih atas api...then jawab call...buka pintu..last baru tutup air..

kirana@eja@ummikmal&irfan said...

kalo aku..aku amik bb nanes dulu..pastu pickup fon..suh owg tu tggu kejap..pastu tutup air..tutup api dan kemudian baru buka pintu..herm....buleh mcm tu???

D.O.U.B.L.E...S said...

aku pun sama gak tutup air emndidih la dul...