~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Thursday, April 30, 2009

>>Maafkan mama sayang Pt.2<<


Sebenarnya aku nak menyambung kisah di sebalik Entry Eda.. sebab lepas aku baca kisah ni..terus aku nak cerita kisah aku gak..memang betul kata Dr yang rawat Aina tu..'dont ever think that u are a bad mother..sumtimes we do that because we want to protect her.. right?'..a'aa mmg betul..kita garang bukan sebab tak sayang anak..tapi sbb sayang le kita macam tu..

So aku nak cerita..
Baru2 ni Aiman aku demam & kene ciken pok..then tetibe Airel lak demam panas mengejut then kene cikin pok..bayangkan betapa susah hati aku..tp alhamdulillah setelah 3-4 hari keadaan dia makin pulih..tapi tetiba jumaat lepas dia demam balik..aku pun pelik..nape dia demam balik..masa tu pulak aku pun dlm keadaan tak sihat..Ya Allah dugaan..malam jumaat tu kami keluar malam sebab aku kna hantar Cupcakes org order..so mlm tu hujan renyai..maybe airel kene hujan so dia demam balik..tapi dia still ok..cuma panas biase aje..bila balik aje..malam tu badan dia panas balik..so aku bg dia ubat demam biase supaya demam dia surut..aku pulak mlm tu sgt2 letih..sbb x cukup tido..airel pulak meragam..aku pulak boleh marah dia jgn nangis..Ya Allah..kesian dia..sbb ms tu aku tgh tido keletihan..Esoknyee dia demam lagi..makin teruk..& aku pulak demam..takleh bangun..nasib ms tu cuti so Mizi ade kat rumah tolong jaga..badan airel makin panas..kami just bagi ubat demam biase aje..sbb kitaorg ingt maybe dia demam sbb kene hujan..aku dah risau kenapa airel ni demam panas sgt..aku suh mizi bw gi Specialist..then bila bawa specilist..doc cakap kenapa baru bawa..aku ckp dia dh ok ciken pok..then doc ckp dia dh kene kuman lain..& ini ciken pok yg secondary sbb ade dua kuman lain dh kt badan..kalau dia demam panas mcm ni lagi kene tarik boleh pendarahan otak..Ya Allah..masa tu aku dengar mcm nk mati aku rasa..aku yg tgh demam ni tak rasa lgsung aku demam..doc terpaksa bg dua ubat antibiotik, ubat demam dan ubat selsema yg kitaorg kene bg 4 jam sekali..bygkn mlm tu aku berjaga pagi dgn badan aku tak larat..setiap 4 jam aku kunci alarm utk bangun bg dia mkan ubat..betapa risaunyee aku..3 hari berturut suhu badan dua 40'c..setiap kali dia mengigil aje aku terus basahkn badan dia..dia kene demam yg kuat..kaki tangan sejuk..Ya Allah..ms dia tido aku tatap wajah dia risau jadi ape2..aku nangis..doc pesan kalau badan dia stil panas bw gi klinik balik..so esoknye ahad badan dia stil panas..sampai ade satu part dia peluk aku kuat gigi dia berbunyi2..aku peluk dia kuat2..aku telefon doc, doc suh dtg trus..mlm tu gi klinik..nasib klinik dekat je..smpi2 klinik, doc ckp stil 40'c..& doc masukkn ubat ikut bawah..doc ckp ciken pok dia dh ok..cuma badan panas..doc tnya nak masuk ward tak..klu nak dia akan call kwn dia yg juga pakar kanak2 kt hospital utk incharge..mizi pun risau x tau nk buat keputusan mcmn..mizi kata..tak payah dulu..dia ingat nk masukkn esok pagi ke ward sbb hr pun dh mlm..tgk keadaan dia pn dh ok..doc pun advise mcm tu gak..sbb klu masuk ward pun maybe Airel akan kene masuk air..so doc advise bg minum vitagen, 100plus, mandikan dgn air detol..so aku pun buat mcm tu..Alhamdulilah, mlm tu dia dh ok..dia selera mkn..dia minum vitagen & 100plus..Mizi cuti isnin lepas..dia nk tgk airel mcmn..esoknyee dia dh sihat sepenuhnyaaa..Alhamdulillah..hermmm..inilah dugaan..hati ibu mana yang tak sayang..

Monday, April 27, 2009

>>Tag dari Ayuuuu 20 sen..hehe<<

Amboi ayu sejak berblog ni..dah semakin aktif..ni haa aku jawab yer..

TUGASAN HARIAN...????


1) bila terakhir anda cuci toilet?
Semalam..26hb April 2009..siap aku bagi date haaaaa..

2)pencuci apa yg anda guna?
Nasib aku takyah bangun balik mcm ko ayu..hehe..Aku ingat tau..Pencuci Lantai Dettol..

3) dalam 1 minggu berapa kali anda mop lantai? kenapa?
Dalam seminggu leh le dikatakan 3/4 kali..sbb lantai aku memang kene mop..maklumleee..bile anak kat umah..

4) apa tugasan terakhir anda sebelum menjelang malam?
Siram Pokok Bunga, Buang Sampah, Angkat Jemuran (mcm org dolu2 lak..haha), Mandikan anak, mandikan diri laki eh salah diri sendiri hahahah oopsss,....

5) apa menu hidangan makan malam anda yg paling simple?
Maggi Kari..bley?

6) minuman selalu anda buat waktu pagi?
Teh O' atau Milo

7) sebelum tidur apa yg anda suka lakukan?
Ye ke ko nyiapkan blog ayu..nipuuuu je..hahaha..ke dot dot dot hahaha..aku..ko nk tau apa aku buat..kita jumpa selepas ini..hehehe..slalu le slalu..aku suka baca buku..ewahhhh..

--------------------------------------------------------------------
BADAN ANDA....

1) berapakah berat anda sekarang dan juga ketinggian anda?
Adeh..nak kene buka buku laporan sekolah rendah aku ni..hahah..
Berat = 54kg Tinggi = 151cm..pendek ke renek? hahaha..

1) berat yang paling tinggi dlm sejarah anda?
Berat aku lupe le..rasa dlm 67kg kot..ms tu sarat peknen Aiman..

3) apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh badan lansing?
ntah xde..cuma jamu2 aje buuuuuu..M.A.B ya buuu..hehehe

4) berat yg paling rendah yg pernah anda dapat?usia anda ketika itu?
Berat.. 3kg masa umo 1 hari...hahahahahahaha buleh? jgn slhkn jawapan aku tau..dh soklan tanya cm tu..hehehe..

5) anda pernah sertai program pelansingan?
Pernah..dengan LONDON WEIGHT MANAGEMENT..itu pun sbb sms free kan..tp aku mmg x nak masuk le program2 cm ni..free2 pun menghabiskn duit aku gak..kna gak beli brg2 ratus2..x pakai pun..kurus gak haaakuuuu..kahhhhhh..


6)apakah diet yg anda ambil untuk memiliki berat anda yg paling rendah?
aku x diet..cuma aku x makan berlemak..menu bersantan mmg jrg sekali aku mkn..makan nasi sekali shari..mkn buah..minum air masak banyak..dan yg penting minda positif jgn fikir nak kurus aje..

7)apakah yg menyebabkan berat badan anda naik mendadak?
kalau dok umah mak aku..hahahaha..

8)apakah target anda untuk kurus selepas ini?
aku x nk kurus..x nak gemuk..so bg aku skrg Alhamdulillah dah..

9) miliki gambar anda dulu dan kini?
yer kenape?????? tak percaya..hehehe..

10) sila upload...

Before (2004)

After (2009)

Eh salah hahahaha..terkejut koooo..haaa..

ni baru betul...hehehe..

10) harus menjawab tag..
  1. Zai Sabah
  2. Nas Besanku
  3. Gieyana
  4. Cik Linn
  5. Kak Aimi
  6. Kak Yong
  7. Lea
  8. Moon PhotoG


Friday, April 24, 2009

>>Aku nangis bila baca..Air Mata Rasulullah..<<

"Air Mata Rasulullah SAW"

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk,"Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu. Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang. "Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan didunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah,Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini. "Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah. "Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu, " kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi. "Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?" "Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada didalamnya," kata Jibril. Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka. "Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu. "Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril. Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku" Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku - peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu." Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan. "Ummatii, ummatii, ummatiii?" - "Umatku, umatku, umatku" Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya? Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesedaran untuk mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita. Kerana sesungguhnya selain daripada itu hanyalah fana belaka. Amin...

Allahuakbar...sedeynyee aku baca..ishhhh..nangis aku..Ya Allah..

>>Terima kasih???<<

..klik image..

Hermmmm..ntah le tak tau nak cakap macam mana dah ni..nak aku luku je kepala "little red riding hood" ni..berterima kasih le sgt2..dah baca tu jgn lak call2 lak..aku luku kepala korang gak kang..ade faham!!! hehehe..


Thursday, April 23, 2009

>>Ape ade kat Wallpaper<<

Tag Wallpaper oleh Eda..

1)Anda perlu printscreen wallpaper anda yang tengah gune skang..jgn tipu2 ek..

Tag Dari Eda 'Model'..kahhhhh..x leh blah le..hehehe..mekasih yer eda tag aku..haa inilee ape yg ade di wallpaper desktop ku..nape ko gelak..ini realiti tau..walaupun ku berjiwa ganas..haha..

2)Bagitau kenapa anda suka wallpaper anda..

Aku suka sbb ni Ayatul Mahabbah, doa supaya dikasihi dan di sayangi oleh suami/isteri, anak, keluarga, saudara, jiran2, orang bawahan dan seumpanya..so tiap kali aku buka desktop aku aje..aku baca le..hehehe..

3)Tag 10 orang
mak
abah
abang
adik
kakak
nenek
atuk
aiman
airel
...
...
...Mizi...

hahahahahaha

(sebab sume dah kene tag kan..)



>>Dasar Binatang!!!<<


Suke ko yer pegang buat muka stim..dasar binatang!!


hahahahahahaha..


Wednesday, April 22, 2009

>>Psikologi..<<

(Copy Dari Email..hehe..)

Beberapa hari lepas, ada seorang sahabat saya telah bertanya satu soalan:-

Psikologi yang saya kira sangat menarik. Ianya bukan sembarangan soalan kerana daripada jawapan yang diberikan, anda dapat mengetahui sebab mengapa seseorang itu memilih pasangan mereka. Walaupun ia cuma ramalan psikologi, namun ada juga kebenarannya.
Nak tahu apa soalan tersebut? Baik, saya kongsikan dengan anda. Soalannya berbunyi begini.

Ada 5 perkara berlaku serentak.

1.Air mendidih kat dapur.
2.Air paip melimpah kat bilik air.
3.Bayi menangis.
4.Telefon berbunyi.
5. Ada orang ketuk pintu.

Kalau anda diberi pilihan, apakah perkara yang anda akan 'settle' kan terlebih dahulu?

Anda dikehendaki untuk susun perkara 1 ~ 5 tersebut mengikut kepentingan dan keutamaan yang anda fikirkan.
Semua perkara tersebut mestilah diselesaikan.
Susunlah ikut perkara yang anda rasa lebih penting untuk diselesaikan dahulu.

Bayangkan anda sedang mengalami keadaan seperti itu sekarang.

Fikirkan dan timbangkan, apakah perkara yang anda akan selesaikan mengikut keutamaan anda.

Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...
Fikir...


OK, dah habis fikir dan buat keputusan?
Nak tahu apakah fakta terselindung disebalik jawapan yang anda berikan?

Baik, mari kita semak jawapan anda...
apakah ciri/sifat/perkara yang anda utama dan pentingkan dalam memilih pasangan anda.

* Kalau anda memilih untuk menutup air mendidih : menandakan anda mementingkan keselamatan dan kebolehan 'si dia' untuk membimbing anda.

* Kalau anda memilih untuk menutup pili air yang melimpah di bilik air : menandakan anda mementingkan kekayaan,wang ringgit dan harta.

* Kalau anda memilih untuk memujuk bayi yang menangis : menandakan anda mementingkan cinta dan kasih sayang.

* Kalau anda memilih untuk mengangkat telefon yang sedang berbunyi : menandakan anda mementingkan akhlak, budi bahasa dan perlakuan pasangan anda.

* Kalau anda memilih untuk membuka pintu : menandakan anda mementingkan rupa paras, fizikal luaran dan personaliti pasangan anda.

**Kalau aku..aku pilih tutup air mendidih dulu...korang lak??**


>>Nak pinjam?? Tak lehhhhh bukan aku punya..hehe<<




Jangan main-main ok..ini diperbuat dgn emas putih!! Nak kene speaking kot baru faham..MERCEDES BENZ BUILT IN WHITE GOLD!!..hehe...perhh mau guna bapak besar jengkaut nk korek emas ni..tgk le tu arab2 tu..sure arab nyee ni..bape ntah regenyeee ni..adehhhh..tu le bile dh kaya sgt..duit tu tak tau nk buat ape dh..xpe lee dia kaya lantak dia poket dia kan..hehe..kita fikir hutang kite je leee..haha..

>>To All My Girlfriends!!!<<

Hi, Ms. B e a u t i f u l!!!
Did you know that it's
Beautiful Women Month?


Well, it is and that means you and me.

~~ Beauty of a Woman ~~
The beauty of a woman is not in the clothes she wears,
The figure she carries, or the way she combs her hair.
The beauty of a woman must be seen from her eyes,
Because that is the doorway to her heart,
The place where love resides.
The beauty of a woman is not in a facial mole,
But true beauty in a woman is reflected in her soul.
It is the caring that she lovingly gives,
The passion that she shows.
The beauty of a woman
With time, only grows..

[]

The Images of A Mom

4 YEARS OF AGE Y My Mommy can do anything!
8 YEARS OF AGE
Y My Mom knows a lot! A whole lot!
12 YEARS OF AGE
Y My Mother doesn't really know quite everything.
14 YEARS OF AGE
Y Naturally, Mother doesn't know that, either!
16 YEARS OF AGE
Y Mother? She's hopelessly old-fashioned.
18 YEARS OF AGE
Y That old woman? She's way out of date!
25 YEARS OF AGE
Y Well, she might know a little bit about it.
35 YEARS OF AGE
Y Before we decide, let's get Mom's opinion.
45 YEARS OF AGE
Y Wonder what Mom would have thought about it?
65 YEARS OF GE
Y Wish I could talk it over with Mom.

[]


If you do, something good will happen...
YOU will boost another woman's self-esteem
[]
'Just when the caterpillar thought the world was over it became a butterfly'..

"To all My Bloggers Girlfriend!!!"
Please send this to all the phenomenal women you know today in celebration of Women's History Month.



>>Gile tapi benar!!!<<





Perhhh..gile tul..atas kepala je haaa..airport ni terletak dipulau kecil Carribean..tapi mmg airport ni airport yang paling bahaya kat dunia..siap ada papan tanda tu haaa..jgn lalu bawah kapal terbang tengah mendarat..cmne tu??? dh jalan situ kene laaa gak lalu..adehhh bleh lak main tunduk2 aje ingat palang tol ape..kahhhhhh..

>>Jom makan 'Cendol'<<


Hahahaha..comel dan comot. Bagi ubat selsema pun x baik2 ni..haha..perhhhhh..korang jgn gelak..ank2 kita pun ade yg mcm ni tau..jgn x ngaku..lagi2 korang tgh layan blog tu..ank2 kat tepi tu tgh 'slurpppp..slurpppp..mama..mama slurppp..slurppp'..hahaha..baik di lap cepat2..kang..bukan aje wrna putih..hijau kekuningan kuar kang..hehehe..ape2pun walaupun comot anak2 kita..tetap comel kannnnn..hahaha..


>>Masjid Takde Bumbung..<<



Masjid takde bumbung..buat ape nak bumbung, sbb hujan jarang turun kat situ..hehehe..aku tak tau mn letak masjid ni..itu le dia "Subahanallah"..Maha Suci Allah!!

>>Jaga-jaga bang..surprise!!!<<

p/s: Tiada kene mengena dgn aku tauuuu!!

NAK TAU KENAPA AKU PECAT SECRETARY KU


Dua minggu yang lalu merupakan ulang tahunku yang ke-35 dan mood-ku tidak terlalu baik pada pagi itu. Aku turun untuk sarapandengan harapan isteriku akan mengucapkan dengan penuh sukacita..
"Selamat Ulang Tahun suamiku tersayang" Waktu berlalu dan bahkan dia tidak mengucapkan selamat pagi. Aku berpikir, ya, itulah isteri, tapi mungkin anak-anakku akan ingat kalau hari ini aku berulang tahun.

Anak-anak datang ke meja makan untuk sarapan namun mereka juga tidak mengatakan satu patah katapun. Akhirnya aku berangkat ke bilik tidur dengan perasaan penuh kecewa dan sedih.
Ketika aku masuk ke pejabat, sekertariku, Janet, menyapaku
"Selamat pagi Boss, Selamat Ulang Tahun"

Dan akhirnya aku merasa sedikit terubat mengetahui ada seseorang yang mengingat hari ulang tahunku. Aku bekerja sampai tengah hari dan kemudian Janet mengetuk pintu bilikku dan berkata,
"Apakah tuan tidak menyadari
bahwa hari ini begitu cerah di luar dan hari ini adalah hari ulang tahun tuan, mari kita pergi lunch, hanya kita berdua."
Aku berkata "Wow! itu adalah perkataan yang luar biasa yang saya dengar hari ini, mari kita pergi." Kami berdua pergi lunch. Kami tidak pergi ke tempat di mana kami biasanya lunch, tetapi kami pergi ke tempat yang sepi. Kami memesan 2 gelas fresh orange dan menikmati makanan tengahari kami.

Dalam perjalanan pulang ke pejabat, Janet berkata, Anda tahu ini adalah hari yang begitu indah, kita tidak perlu kembali ke pejabat kan? "Tidak perlu, saya pikir tidak perlu" jawabku. Lalu dia mengajak saya untuk rehat ke apartmentnya. Setelah tiba di apartmentnya, dia berkata.. Tuan, jika tuan tidak keberatan, saya akan pergi ke ruang tidur dan berpakaian seksi sedikit.." "Tentu saja boleh", sahutku dengan gembira. Dia pergi ke kamar tidur dan kira-kira enam minit kemudian dia keluar membawa kek ulang tahun yang besar diiringi oleh isteri, anak-anakku dan sejumlah rakan kerja kami sambil menyanyikan lagu Selamat Ulang Tahun. Aku hanya duduk terpaku di sana , di sebuah sofa panjang, "tanpa sehelai benang" di tubuhku...

p/s: Jangan b*g*l sesuka hati occay!!!

>>Rahsia Solat<<

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang : Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul : Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram : Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' : Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal : Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 -Sujud : Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud
: Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) : Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

10 - Tahhiyat Akhir : Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi : Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam : Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib : Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

(Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W. bersabda
.)


Tuesday, April 21, 2009

>>Aku masih ingat...hehehe..malu nak cite<<

Pic ms lepas tunang..hehehe..

T.q kak ira sbb tag aku..hehe inile jwpnnyee..malu gak nk story morry ni..hahaha..

1) Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya …

Pudu Raya..ms tu bru 1st time jumpa..dia ambik aku kt situ..Aku ms tu studi kt UiTM melaka..dia dok penang..so jumpa situ utk 1st time..panjang cite nyee..mklumlee percintaan jarak jauh berkilo2 meter jauhnyeeee..hahaha..


2) Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan…
Dia very caring!!!


3) Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …
Hehehe..adeh nk jwb cmne erk..sbb kitaorg takde dating..dating dlm tepon aje..sbb jauh..kenal pun melalui tepon aje..hehehe..


4) Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya …
Rasanyeee..xde de luah2pun..mcm faham2 sendiri..cuma dia ckp nk kawan lebih serius aje..so fhm le..hahaha..


5) Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Kenal awal thn..lps tu bercinta, tgh tahun bertunang..lps tu kahwin..then peknen pun akhir thn pd tahun yg sama..hehe..sekejap kn kitaorg bercinta..hahaha..dlm satu tahun tu je le..terjadi sume perkara yg miracle..hahaha..


6) Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
5 tahun..20Nov..

7) Kejutan yg pernah dia buat pada anda …
Ermm..xde..tp time nk ajak kawen dia dtg jauh2 dr penang jumpa mak abah aku utk bgtau hasrat dia..hehe..lps tu bw satu beg pakaian..mula2 abah aku ingat nk tido umah aku..hahah..rupenyee dia bw cenderahati dlm beg tu..dr langkawi..haha penuh satu beg..terkejut aku..nasib x tido umah..mampus kene tibai..hahaha..

8) Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga …
Private & Confidential..hehehe..

9) Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
Dia mmg seorg yg sukakn budak2..& ank2 aku mmg manje sgt dgn papa diorg ni..mmg suami aku rajin melayan karenah diorg sbb sabor..hehe..klu cuti mmg hubby aku kt umah aje melayan anak..

10) Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda
Alhamdulillah sume ok aje..sama rata..


Friday, April 17, 2009

>>My lips...awww...<<



Aku tak ingat sapo le yg tag aku..Paeh a.k.a Faizah kot..mekasih paeh..ni le resultnyeee..mklumlee mulut melayu ni..kene le perasa coconut..hahahaha..

>>Anak-Anak itu Anugerah Allah yang tidak Ternilai!!!<<


Ermm kenapa aku happy dan sayuu..meh nak cite..

Kisah satu....Sayuuuu..
Malam tadi..airel aku demam..masa aku ambik kat taska dia dah demam sikit..sampai rumah aje..aku terus bersih2kn halaman rumah aku..rumput dah panjang..tetiba rajin..aku pun gunting le rumput2 kemuncup tu..aiman & airel main same2..then bila mizi balik..kami pun masuk dlm rumah..badan aiman makin panas..lepas bagi makan ank2 aku, aku bagi airel makan ubat..lps tu malamnye..masa kai sume dh tido..aku terjaga..aku tengok airel mengigil-gigil..aduhai..aku dh risau..aku peluk dia selimutkan dia..makin lama makin kuat gigil dia..kepala dia panas..tapi kaki tangan sejuk..aku dh risau..bayangkan badan dia mengerekot..kaki keras..aku bangunkan Mizi..masa tu aku dah peluk airel kuat2..muka dia pucat..aku ms tu dah panik..aku terus nangis..aku panggil nama dia dia tak nyahut.."ya Allah"..aku ckp kat mizi.."Pa, kenapa airel ni dia tak nyahut mama pun.." aku dah menangis masa tu..dia tengah menggeletar..Mizi kata "takde ape2 tu, demam sejuk tu..shock"..aku dh mula sgt2 risau aku dukung dia..dia peluk aku kuat2..aku suh mizi bawa gi klinik 24 jam..biasalaa lelaki kan..perasaan panik diaorg tak mcm kita ni sebagai ibu..elok gak dia tak panik..sbb kang aku pitam lak..aku ms tu dah kelam kabut sebab tgk airel ms tu mmg menakutkan aku..aku ambik stokin..ambik baju sejuk pakaikan dia..dia peluk je aku..muka dia pucat..aku suh mizi bawa gak gi klinik..aku dh x sedap hati..tapi mizi tetap kata..takde ape2 tu..Ya Allah..jgnle jadi apa-apa kat airel..masa tu mmg dalam hati aku..dah tak tak tentu hala..tetiba suara airel kuar.."mama..mama"..lega terus aku..Mizi minta nk dukung airel..dia dukung airel gosok2 badan..dia nangis sikit2..mizi baringkan airel tepuk2 tidurkan dia..ambik kain basah lap badan airel..baru le badan airel terasa panas balik x mcm tadi sejuk pucat..baru le lega hati aku..
"Ya Allah..ujian Mu baru sedikit..baru sedetik..aku dah hilang semangat dan hilang harapan..Alhamdulillah.."
lepas tu aku lak tidokn airel sebab mizi nak keje awal pagi esok..badan dia panas sgt..kadang mata aku terlelap tetiba aku sedar balik sbb takut jadi apa2 kat airel..masa aku baring ngadap dia..tangan dia yg panas tu usap pipi aku.."mama..mama"..air mata aku mengalir lagi..dalam hati ni berdoa, agar kejadian tadi tak berulang..kadang mata dia tengok ke atas..aku sapu dahi dia dengan air sebab aku takut dia shock balik..then dia akan pandang aku balik sambil pegang pipi aku..tido dia tak lena..sambil2 tu aku sapu badan dia dgn air..lama2 dia terlelap sendiri..baru aku lega untuk sambung tido balik..

Kisah Dua..Happy..
Pagi tadi aku bangun lewat pukul 8am sbb malam tadi keadaan Airel x sihat..aiman dah bangun mizi pun dah bangun..tiba2 Aiman ckp "Aiman nak mandi ni aiman nak gi sekolah..cepat le papa..aiman nak mandi ni nanti lambat"..aku terkejut..sbb sebelum ni dia tak pernah nak mandi sendiri..kali ni dia dah bersemangat nak ke sekolah..Alhamdulillah..aku dapat rasa perubahan dia bila dah masuk taska..dia dh pandai berdikari sikit..pakai baju pun nak sendiri..mandi pun nak sendiri..lepas tu aku ckp "Abg gi sekolah sorang yer hari ni..adik tak pergi adik demam yer"..dia jawab.."okay mama..adik jgn gi sekolah yer..adik demam..nanti jumpa doktor makan ubat tau"..aiman ckp kat airel..sambil usap rambut adik dia..Ya Allah betapa gembira hati aku tengok anak2 aku..aku pun gosok baju mizi kerja dgn baju aiman untuk ke taska..masa aku tgh gosok tu aiamn tanya "mama gosok baju aiman gi sekolah yer..".."iyer..aiman gi sekolah sendiri tau.." aku bagi peringatan lagi yerlaa budak2 kan kdg jwpn dia lain2 hehehe..dia jwb "iyer aiman tau..adik demam kan"..hehehe..lepas mizi pergi keje..aku siap2kan beg sekolah aiman..aku hantar aiman gi taska..aku belikan dia nasi lemak dulu sbb dia suh belikn nk makan kt sekolah..Airel aku x hantar sbb demam..sampai sekolah dia turun masuk salam teacher..airel kat sit depan dh risau takut kene tinggal..hehe..aiman dah tak nangis lagi..aku sukeeeeeeeeeeeee...Alhamdulillah..


..Memori..
"Ingat lagi masa tu dalam kereta on the way nak gi ambik mizi kat tempat kerja..Airel nangis..lepas tu Aiman nyanyi kat airel.."Susu lemak manis..santan kelapa muda..Adik jgn nangis..mama buat kerjaaaaaaa"..aku punye le gelak sambil driving..Airel pun terus gelak..bygkn le dgn bahasa pelat anak aku nyanyi..Errmmm..tu laaa..Anugerah Allah yang tak ternilai.."

~~Lagu ini buat semua rakan2 ku yang tercintaaa...hehehe..saksikanlaahhh~~
Align Center


~~Dengan ucapan...semoga korang Ceriaaaaa selalu!!! Muaaahhh..Aku sayang korang!!~~

>>Alhamdulillah!!! Bersyukurlah!!!<<

View this movie at cultureunplugged.com

Aku dapat video ni dari seorang kenalan baru berbangsa cina..aku mula2 tengok memang tak dapat nk pick up ape2..tapi bila nak sampai end of video..aku dh start sedey..Ya Allah..Aku sgt2 bersyukur dikurniakan rezeki yg selama ini Engkau berikan kepada ku..sebak aku..takyah le aku cite yer..korang tengok le sendiri..sebagai panduan kita bersama..walaumacamana sekalipun dugaan kita hadapi..bersyukurlah..aku doakan semoga korang semua di limpahkan rezeki dan di berkati Allah sentiasa..

Thursday, April 16, 2009

>>BACA KAT ATAS YER<<


Aku yang kat tengah bersama ibu-ibu yang menggunakan MAB..hehehe..muka2 kitaorg berseri2 kan..hahahaha...laki kitaorang lagi berseri2..hahahaha..

Hehe..korang baca le post yang kat atas tu...kalau nak tanya apa2 tanya la yer..nak order jgn segan2..order le yer..hehehe..mekasih korang!!! itu aje..hehe..Muaaaahhhh...



Wednesday, April 15, 2009

>>What's is Your name?<<


Airport Security : What's your name?

Passenger : Batman
Airport Security : Your real name please?
Passenger : My name is Bat-Man
Airport Security : Are you trying to be funny? What is your family name?

Passenger : Suparman

>>Open For Sale<<



Pengumuman!!

Aku dah buka kedai..jom tengok2 yer..jangan segan2 yer..kalau ade yg berminat..leh le contact aku yer..Kalau buleh letak le link kedai aku ni kat blog korang erk..mekasih..muaaahhhh..

..meh tengok meh!!..


http://kedai-mama-herda-blogspot.com






>>Award Lagi!!<<


Terima Kasih Buat Kak Ai..and..Lea..bagi award cupcakes yg sgt cute gigi tajam mcm nk geget aku ni..hahaha..aku sgt suke!!!! Sayang korang!!! Pada mak-mak bloggers lain, nah ambik cupcake aku ni!!

Tuesday, April 14, 2009

>>Award dari Wahida Ipoh<<




Thank to WaHiDa from Ipoh sudi bagi award ni kat akak yerrrrr..muaaahhh muaahhh..to all my blog friends..this is for you!!! Semoga persahabatan kita tetap yang terbaik!!!!!

>>Award dari ELIZAkru<<


Thanks to eLiZa sbb sudi bagi award ni..I Love your blog toooo..

Monday, April 13, 2009

>>My New Look<<


Cmne..cmne..ok tak blog baru aku?? berpeluh2 aku buat ni..hahaha..minta maaf yer pada kawan2 yang nk buka2 tapi tak terbuka2..anyway..pada sesape nama yang xde dlm Blog List aku tu..tlg le tggal komen yer..aku nk update balik..mekasih..aku CINTA kalian sumeeeeee!!!

>>Award dari EDA Ausie<<

Mekaceh yer Eda yang dok Ausie..hehe..bagi award ni..dah tepek dah ni..

>>Ananouncement! You better bewareeeee "STRANGER"<<

http://cyberphotog.fotopages.com

Actually PHOTOG ni geng2 photographer yang pernah ambik gambor2 aku and family masa "Outdoor"..Kat sidebar diantara pic2 yang di ambil..Then, tetibe aku tgk kat blog Moon..a.k.a one of the geng ni buat announcement pasal ade pihak2 yang %^&$*&^ ni cuba nak ambik kesempatan pakai nama diorg2 ni utk tipu laaa..so aku copy paste le yer..for those yang nak ambik diorg untuk shoot pic korang..silakan..utk wedding ke..utk outdoor ke..utk event2 lain ler..diorg sangat BEST!! MANTOP!!..

http://cyberphotog.fotopages.com

ANNOUNCEMENT!!
Adalah dimaklum kan ahli anggota Cyberphotong hanya 4 org
that is : :- moon :- sutan :- zaimi :- poek Jika ada sesiapa yg memberitahu anda bahawa dia adalah one of geng geng cyberphotog harap jangan la percaya . Apa apa sila la berhubung terus dengan kami . Moon tak nak amik new members ke ? Buat masa nih bizness tak der la kencang sangat sampai memerlukan kami menambah aggota . As u all tahu kan kami hanya geraks on weekend. Kalau ada yg berminat yg nak join moon ingin ucapkan ribuan terima kasih . Bukan tak sudi nak terima ..its just that i fear that u will not get what u want . Mebi not for now . Kang nanti ada plak yg ingat amik gamba nih ley jadi kaya ..dengan cepat . Skalik join team kita org ciput je dapat ...i dunt want that . Nope bukan senang ingin senang ...tew atas rezeki n daya usaha masing masing . Regards Moon P/S: Tetibe tengok ade muka Airel kat entry bawah..hehe..sgt cantekk lee..teringat ms ambik gambar dulu..cantek kn editingnyeee??? t.q moon..

Friday, April 10, 2009

>>Org panggil ko kocok ke?<<



Suhida bertanya kat aku dalam chat box aku tu.."Org panggil ko kocok ke?"..dengan mata aku pun terbeliak terus aku gelak..hahahahahaha..adeh sue oleh kerana persolaan mu tu sangat luas..hahaha..aku kene buka entry khas untuk menjawabnyeee..takut dislahertikan..haha..al kisah...sebenornyeee kali pertama aku dengar lagu ni masa aku tingkatan 5..ms tu stil zaman2 radio lagi..tetiba aku pun dok tgh cari tukar2 channel radio dengar lagu ni...aku pun panggil adik aku suh dengar..kita bukan main gelak lagi sebab lagu ni macam kelakar le..hahahaha..(tu leee jgn gelakkan kan dh kene bagi gelaran..hahaha) Lepas tu setelah aku kawen..dan dah beranak..aku beli handphone..dlm handphone tu ade MP3 lagu ni..aduhaiiii..terus aku teringat "aku mcm pernahdengar lagu ni" hahahaha..rupenye dah jadi lekat kat aku lak sbb dh dlm handphone..aku nk buang sayang..hahaha..sbb dengar mcm best je..lagi2 anak2 aku suke lagu ni..hahaha buleh tak..apatah lagi Airel aku suke menyambung ahhhhhhhh kat belakang lagu..lepas tu aiman lak siap hafal dh lagu ni..hahahaha..

Al kisah kenapa aku di gelar "KOCOK"..haaaaa..inilah bermula segalanyaaaaaa..dek kerana mak-mak orang yang sgt tension dgn kerja & laki & anak-anak di rumah...kami pun berkumpul le di Red Box untuk bersua muka..kali pertama le kami bersuaaaa ni..bayangkan baru jumpa ni dh macam 100 tahun kenal..hahaha..tetiba..aku pun dengan tidak tahan lagi hendak memegang mic..aku pun tekan le no lagu..hahaha..inilah pilihan lagu aku yang pertama "KOCOK-KOCOK; INUL"..hahahaha..korang jgn gelak..aku tau korang tgh gelakkan aku tu..ko bayangkan..astagah (maafkan mama, papa....hehehe)..banyak-banyak lagu best ini yang aku pilih...perhhhhh..mmg menguji kekuatan vokal leeee..nk bunyiii aaahhhhhh satu hallll..erkkkkkk satu halll..hahaha..tu pasal le mak-mak ayam ni panggil aku "HER KOCOK"..sampai le sekarang..jadi lepas ni kalau nak gi RedBox..inilah lagu tema akuuuuu...hahahahahahaha..adehhhh..

p/s: video tu lagu aje yer korang dgr..goyang2 inul tu jgn di tiru kang patah tulang belikat kang..jenuh nak usung kang...lepas tu jgn lak bayangkan aku buat mcm tu..aku nyanyi je..goyang..tak mampu..hahaha..takut terseliuh tulang rusuk..hahaha..

>>Ermmm..suami saya kan..dia...<<


Thanks to SUHIDA sbb bagi aku tag ni..menarik gak tag ni..hahaha..sbb rahsia suami aku terbongkar jua akhirnyaaaa..hahaha.



Rules: Here’s a chance to see how well you really know your husband. Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband to see how right you really are.

He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?
Of coz laa channel ASTRO 811, 812..Sport!! Apa lagiiii..

You’re out to eat; what kind of dressing does he get on his salad?
Ermm..He don't like to eat vege actually..but the only salad that he eat is Coleslow KFC hahaha..lelaki ni jarang yg suke makan sayur tul tak??

What’s one food he doesn’t like?
Laksa..hehe..me too..ade jodoh..

You go out to eat and have a drink. What does he order?
Mostly Teh ais or Teh 'O' Limau Ais

Where did he go to high school?
Alamak..boleh tak aku tak tau nak jawab..hahahaha..sbb sekolah dia dgn aku sgt jauh sama sekali..haha..

What size shoes does he wear?
6/7..

What is his favorite type of sandwich?
Roti Telur..

What would this person eat every day if he could?
Curry..Curry..Masak Lemak Cili Api..Masak Lemak Cili Api..

What is his favorite cereal? Ermm..none..

What would he never wear? Tie..hahahahaha..

What is his favorite sports team? CHEALSEA!!!

Who did he vote for? PKR / PAS!!!!..not me!!! hehehe..

Who is his best friend? His name is SAUD..kan papa kan..sampai le bile2 tuuuuuu..(hehehehe)

What is something you do that he wishes you wouldn’t do?

papa said, "mama jgn jerit yer kat umah..."..and me???

still "Arrghhhhhh Aiman Airel jgn sepah-sepah!!!!!"

What is his heritage? Ermmm..tak tau le..hehe..tgh dok fikir le ni..

What is his favorite colour? Green

What is his habit?

Ermmm..x tau le ape..tapi selalu..bergusti dgn anak2 je..haha..mmg habit everyday mcm tu..kalau tak dia mcm sumting missing le..hehe..

What is he proud off?

Of Course le with his life now!! With his wife & his two sons!! Hehehe..

Lastly, do you think he will read this?

No..hehehe..melainkan..aku tunjuk kat dia..hahaha..

I want to tag all the wifey below :

Elle Penang

Kak Ina KL

SeuElly

CikLinn

Ila Penang

Tinie