~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Friday, April 17, 2009

>>Anak-Anak itu Anugerah Allah yang tidak Ternilai!!!<<


Ermm kenapa aku happy dan sayuu..meh nak cite..

Kisah satu....Sayuuuu..
Malam tadi..airel aku demam..masa aku ambik kat taska dia dah demam sikit..sampai rumah aje..aku terus bersih2kn halaman rumah aku..rumput dah panjang..tetiba rajin..aku pun gunting le rumput2 kemuncup tu..aiman & airel main same2..then bila mizi balik..kami pun masuk dlm rumah..badan aiman makin panas..lepas bagi makan ank2 aku, aku bagi airel makan ubat..lps tu malamnye..masa kai sume dh tido..aku terjaga..aku tengok airel mengigil-gigil..aduhai..aku dh risau..aku peluk dia selimutkan dia..makin lama makin kuat gigil dia..kepala dia panas..tapi kaki tangan sejuk..aku dh risau..bayangkan badan dia mengerekot..kaki keras..aku bangunkan Mizi..masa tu aku dah peluk airel kuat2..muka dia pucat..aku ms tu dah panik..aku terus nangis..aku panggil nama dia dia tak nyahut.."ya Allah"..aku ckp kat mizi.."Pa, kenapa airel ni dia tak nyahut mama pun.." aku dah menangis masa tu..dia tengah menggeletar..Mizi kata "takde ape2 tu, demam sejuk tu..shock"..aku dh mula sgt2 risau aku dukung dia..dia peluk aku kuat2..aku suh mizi bawa gi klinik 24 jam..biasalaa lelaki kan..perasaan panik diaorg tak mcm kita ni sebagai ibu..elok gak dia tak panik..sbb kang aku pitam lak..aku ms tu dah kelam kabut sebab tgk airel ms tu mmg menakutkan aku..aku ambik stokin..ambik baju sejuk pakaikan dia..dia peluk je aku..muka dia pucat..aku suh mizi bawa gak gi klinik..aku dh x sedap hati..tapi mizi tetap kata..takde ape2 tu..Ya Allah..jgnle jadi apa-apa kat airel..masa tu mmg dalam hati aku..dah tak tak tentu hala..tetiba suara airel kuar.."mama..mama"..lega terus aku..Mizi minta nk dukung airel..dia dukung airel gosok2 badan..dia nangis sikit2..mizi baringkan airel tepuk2 tidurkan dia..ambik kain basah lap badan airel..baru le badan airel terasa panas balik x mcm tadi sejuk pucat..baru le lega hati aku..
"Ya Allah..ujian Mu baru sedikit..baru sedetik..aku dah hilang semangat dan hilang harapan..Alhamdulillah.."
lepas tu aku lak tidokn airel sebab mizi nak keje awal pagi esok..badan dia panas sgt..kadang mata aku terlelap tetiba aku sedar balik sbb takut jadi apa2 kat airel..masa aku baring ngadap dia..tangan dia yg panas tu usap pipi aku.."mama..mama"..air mata aku mengalir lagi..dalam hati ni berdoa, agar kejadian tadi tak berulang..kadang mata dia tengok ke atas..aku sapu dahi dia dengan air sebab aku takut dia shock balik..then dia akan pandang aku balik sambil pegang pipi aku..tido dia tak lena..sambil2 tu aku sapu badan dia dgn air..lama2 dia terlelap sendiri..baru aku lega untuk sambung tido balik..

Kisah Dua..Happy..
Pagi tadi aku bangun lewat pukul 8am sbb malam tadi keadaan Airel x sihat..aiman dah bangun mizi pun dah bangun..tiba2 Aiman ckp "Aiman nak mandi ni aiman nak gi sekolah..cepat le papa..aiman nak mandi ni nanti lambat"..aku terkejut..sbb sebelum ni dia tak pernah nak mandi sendiri..kali ni dia dah bersemangat nak ke sekolah..Alhamdulillah..aku dapat rasa perubahan dia bila dah masuk taska..dia dh pandai berdikari sikit..pakai baju pun nak sendiri..mandi pun nak sendiri..lepas tu aku ckp "Abg gi sekolah sorang yer hari ni..adik tak pergi adik demam yer"..dia jawab.."okay mama..adik jgn gi sekolah yer..adik demam..nanti jumpa doktor makan ubat tau"..aiman ckp kat airel..sambil usap rambut adik dia..Ya Allah betapa gembira hati aku tengok anak2 aku..aku pun gosok baju mizi kerja dgn baju aiman untuk ke taska..masa aku tgh gosok tu aiamn tanya "mama gosok baju aiman gi sekolah yer..".."iyer..aiman gi sekolah sendiri tau.." aku bagi peringatan lagi yerlaa budak2 kan kdg jwpn dia lain2 hehehe..dia jwb "iyer aiman tau..adik demam kan"..hehehe..lepas mizi pergi keje..aku siap2kan beg sekolah aiman..aku hantar aiman gi taska..aku belikan dia nasi lemak dulu sbb dia suh belikn nk makan kt sekolah..Airel aku x hantar sbb demam..sampai sekolah dia turun masuk salam teacher..airel kat sit depan dh risau takut kene tinggal..hehe..aiman dah tak nangis lagi..aku sukeeeeeeeeeeeee...Alhamdulillah..


..Memori..
"Ingat lagi masa tu dalam kereta on the way nak gi ambik mizi kat tempat kerja..Airel nangis..lepas tu Aiman nyanyi kat airel.."Susu lemak manis..santan kelapa muda..Adik jgn nangis..mama buat kerjaaaaaaa"..aku punye le gelak sambil driving..Airel pun terus gelak..bygkn le dgn bahasa pelat anak aku nyanyi..Errmmm..tu laaa..Anugerah Allah yang tak ternilai.."

~~Lagu ini buat semua rakan2 ku yang tercintaaa...hehehe..saksikanlaahhh~~
Align Center
video

~~Dengan ucapan...semoga korang Ceriaaaaa selalu!!! Muaaahhh..Aku sayang korang!!~~

3 comments:

el said...

sayu ~ aku pun sedih bc cite ko ni...hope airel get well soon ye sayang

hepi ~ alhmdulilah aiman dah pndi berdikari...tpi x leh bla lah dia nyanyi lagu tu..susu lemak manis santan kelapa muda..adek jgn ngis eman buat kerjaaa..hahahahah gud boy la...suke aku

FaizAmYAirieL said...

cian airel demam erk..smg cepat sembuh k...aku pon same kalau airiel aku sakit sure aku x lelap tido n risau sgt2..bagusla anak2 ko her..abg sayang adik..susah tau nak didik budak2 mcm tu skrg ni..ehehee

zai_az said...

her.. oleh kerana ko ni sorang yg sensitip, apa kata ko tgk clip ni.. nda pun, ko publish ka dlm blog mu ni..

http://www.youtube.com/watch?v=FaevvSBaeho