~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Tuesday, December 23, 2008

Airel Iskandar Bin Tarmizi




Airel Iskandar Bin Tarmizi..my 2nd prince..Nama Airel Iskandar lak aku ambik sempena cerita watak dlm drama hehe..kebetulan masa peknen drama ni popular..Airel dr watak drama “XX-Ray”..Iskandar lak aku ambik dari watak “Abg Is/Iskandar” dalam “Manjalara”..hehe..kebetulan masa tu aku aktif dalam forum mengandung.com..jadi aku pun tanye la kengkawan untuk vote nama ni..ramai yg suke..Airel aku x tau maksud ape..tp Iskandar maksudnya “Nama Raja Arab zaman nabi”..ntah kenapa aku suka nama iskandar..sbb nama ni nmpk macho..hahaha..ms pregnantkan airel, Alhamdulilah walaupun byk dugaan tapi aku terima dgn hati terbuka..aku kene morningsick yg teruk gak..mudah demam..dan selalu masuk kuar hospital sbb kene jangkitan air kencing..so slalu kene pre-contraction..mizi byk bantu aku..sblum aku tau aku pregnant, aku mmg x jangka sbb aku ambik pil perancang..lps tu aku terlupa 3 hari untuk makan pil..aku biarkan aje..lps tu aku & mizi gi la SPA untuk mengurut..lps tu time balik pewot aku teiba sakit yg amat..aku dh jangka ni mesti aku pregnant..mizi terus bawa gi klinik..terkejut aku bila doc ckp ku pregnant & 50% dpt selamatkn b.b sbb aku dh mula tanda2 keguguran..aku menangis sedih sgt..mizi terus bawa aku balik..spjg jalan aku nangis..sampai umah..mizi terus suh aku baring aje..kata doc kalau kuar darah trus gi hospital..Alhamdulillah aku bersyukur kandungan aku selamat..kami happy sgt..aiman ms tu umur 1thn 3bln..time tgh lasak..ms melahirkan lak, pagi 1hb Julai..pukul 8am..aku masuk toilet..aku tgk dh ade tanda darah..aku terus suh mizi bw gi hospital..ms tu aku bersalin kat Pusat Bersalin Penawar, Permatang Pauh..cek bukaan rahim dh 2cm..erm dlm hati ni lambat lag nk bersalin..tapi sakit aku makin lama kuat..masuk labor room doc pecahkan air ketuban..tapi sblum tu aku nak rs kencing tp doc x bagi sbb takut b.b kuar..jadi dia kata masuk tiub nnti awk kencing..aduh..sambil pecahkan air ketuban, smbil tu masuk tiub..aduhhh..peritnyeee..pngalaman dulu buatkan aku cuak tahap gaban..lepas pecahkan air ketuban..aku masuk bilik balik..doc suh stay kat bilik smpi aku rs nak bersalin..dlm bilik sakit dah mula makin kuat..mizi sentiasa temankan aku sambil baca paper..mklumlaa dh 1st experience jadi yg 2nd dia slow le sikit..hehe..habis basah katil aku dgn air x henti2 kuar..pukul 3..aku dh rs lain mcm..doc suh masuk labor room..dia cek bukaan dah 8 cm..jeng..jeng..jeng..lagi 2cm..ready le aku nk push..tapi aku rasa tenang + cuak..sbb dlm bilik tu ade sorang bidan ni x henti2 berselawat untuk kelahiran ank aku sambil dia usap perut aku..kdg2 aku tergelak gak sbb sambil2 tu dia bercerita mcm2..pasal nak gi ekspo seberang jaya la..mcm2..hehe..aku rasa mcm beranak kat umah lak..kali terakhir cek bukaan rahim aku dh x tahan dh..tgk2 dh 10 cm..doc dah masuk untuk sambut b.b aku..masing suh aku push..ms tu dh 3.45pm..aku mmg x larat & takut sgt..mizi bg aku semangat..bidan tu siap cabar aku suh push sebelum asar..hehe..aku nak tergelak masa tu..sampai aku x larat aku suh doc vacum..tapi akhirnya aku kuatkn kudrat ni aku push kuat2..Alhamdulillah tanpa vacum aku melahirkn Airel..doc & bidan terus laung selawat nabi dan kalimah Allah..tenang rasa hati aku..aku terus menangis happy sgt sbb melahirkan airel walaupun spjg pregnant byk dugaan aku tempuhi..setelah uri kuar & jahit, doc suh aku rehat jap sementara airel di bersihkan..Airel lahir pada 1hb Julai 2007, pukul 4.04pm, hari Isnin di Pusat Bersalin Penawar, berat 2.45kg. Hari yang bertuah, untuk anak yang bertuah..Alhamdulillah..

0 comments: