~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Tuesday, December 23, 2008

Aiman Hakimi Bin Tarmizi






Aiman Hakimi Bin Tarmizi..anak aku yg sulong..aku mmg suka dgn nama aiman..sebab bunyinye comey..maksud aiman dalam islam “Bertuah”..jadi aku seorang ibu yang amat bertuah sebab dikurniakan anak yang bertuah..hehe..masa aku pregnant xde byk problem..lps je kawen aku terus pindah penang..then lepas sebulan kawen, aku terus pregnant..alhamdulillah..aku & mizi sgt happy..jadi masa 3 month pregnant aku honeymoon dgn baby dlm pewot..hehe..aku ingat lagi detik2 aku nak melahirkan aiman..ms tu aku dah kat k.l..lagi 1 minggu je nak labor..tapi aku dh rasa sakit2 pewot..biasala 1st time mana tau nk beranak mcmn kn..alkisah satu petang..aku sakit pewot..rs mcm pedih2 pewot ni..aku dh mula syak..aku nak beranak ni..ms tu aku tak tau tanda air ketuban ke..tanda darah ke..aku terus minta abah aku bw gi klinik..sampai klinik doc cek, “emm herda, u kene gi hospital..dah 2cm buka”..aku jadi panic..mcm ni rupanya cek bukaan rahim..gulp..aku telan air liur..dgn ketiadaan mizi sbb dia kt penang keje..aku terus call.. “abg, sy kene masuk hospital..dah nak beranak”..terkejut laki aku..ape taknyee 1st time..abah aku terus bw gi hospital HUKM..aku stil berdebar2..lps tu turun tempat emergency..daftar dulu & cek skali lagi..kali ni aku x tau nk ckp mcmn sakitnye time cek..then darah kuar..trus masuk wad..mizi on the way..ms tu dah pukul 5pm..aku still kt atas katil..x rasa sakit ape pun..makan..then family aku pun ada..mak aku sah2 cuak..hehe..then dlm pukul 6-7pm mizi sampai..bygkn 3jam dia speed..sampai mizi cite kene tahan traffic..kali ni alasan mmg munasabah.. “sory encik, bini saya nk bersalin kt k.l”..hehe..terus traffic tu suh jalan..tapi stil dpt saman gak..hehe..lps tu aku kene masuk bilik utk pecah air ketuban..aduh..aku x tau nk cite mcmn le kaum ibu ni dapat menahan kesakitan yg amat..bygkn le aku rasa smpi bengkak tangan doc tu aku pegang..mulut aku x abis laung “Allah..Allah”..sakit nye tu x tau nk ckp mcmn..lps dh pecah air ketuban sakit terus ilang..abis basah aku..doc trus suh masuk labor room..jam dh pukul 8pm..masuk labor room, doc masukn ubat utk buang air besar..then doc pun psgkn mesin pengesan nadi bayi, masuk air..ms tu x sakit lagi..mizi sentiasa berada disisi..yang paling tak tahan bila doc masuk je cek bukaan rahim..aduh sampai mizi pun nangis pujuk doc jgn buat lagi..aku dah tak tertanggung sakit..makin lama makin kuat..Ya Allah sungguh besar anugerahMu terhadap kaum ibu..masa ni baru le aku tau pengorbanan ibu melahirkan mcmn..aku tengok mizi menitis air mata..lebih kurang 12 jam aku tahan sakit yg amat..kali terakhir cek bukaan rahim, doc ckp dh 10 cm..ok ready utk bertarung..masa ni dh pukul 7.30am..kebetulan ramai lak nurse pratikal masuk bilik aku..masing2 bg semangat “push kak..push”..aku dah penat sgt..x larat dah..mizi kat sebelah x henti2 bg aku semangat..air mata dia mengalir tgk aku..doc suh push gak sbb dah nk dekat ½ jam..kalau x nnti b.b lemas..akhirnya doc nak vacum..tp dia mnta aku push gak same..jadi aku pun dgn kudrat yg ade..aku push sekuat hati sbb x sabar nak tgk b.b aku..urmmmmmm..trus b.b kuar nangis..Alhamdulillah Allah!!!!! aku terus jerit sekuatnye..Ya Allah punya laaa lega..sakit terus hilang..Betapa besar kuasa Allah..selama 12 jam aku sakit..bila b.b kuar je sakit tu terus hilang..aku terus gelak..aku ingat lagi bidan tu tunjuk Aiman “b.b ape dik..bb boy”..semua nurse pratikal dlm tu seronok..masing2 ckp “anak kak mcm b.b jepun”..hehe..a’aa mmg mcm anak jepun sbb mata sepet, putih merah..kepala lonjong sikit sbb kesan vacuum..aku terus menatap anak aku..aku x sedar pun bila uri kuar..bila doc jahit..sbb aku asyik sgt tgk ank aku..mizi terus bg kiss kt dahi..then aiman di bawa kuar utk dibersihkan..masa ni aku dh x sedar sbb sgt penat..aku tertido..Aiman lahir pada 15 Sept 2005, 8.05am, hari Khamis di HUKM, K.L, berat 3.45kg. Hari yang amat bertuah, untuk anak yang bertuah..Alhamdulillah..

0 comments: