~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Monday, December 22, 2008

When I Fall In Love..It Will Be Forever..




..20 november 2008..
Sudah 4 tahun perkahwinan aku & mizi..alhamdulillah..kami dikurniakan 2 putera yang comey..hehe..aiman & airel..merekalah penawar duka aku..Alhamdulillah..aku amat bersyukur di jodohkan dgn Mizi..sebelum aku kahwin dulu, aku selalu berdoa agar aku dijodohkan dgn seorang yang amat penyabar & penyayang..akhirnya Allah makbulkan doa aku..Alhamdulillah..mizi memang seorang yang penyabar & penyayang..dia ni mmg susah nak marah orang..jarang aku tengok dia marah melainkan dia betul2 x dapat tahan..sepanjang perkahwinan kami, dia banyak berkorban untuk melihat aku & family gembira..bila time dia free je mesti dia bawa kami jalan2..dia x kisah pasal duit..katanya “xpe laa ma, duit boleh cari..time happy2 susah nak cari”..dia pendiam..melainkan kalau berjumpa org yang banyak cakap dia akan jadi peramah..aku jumpa mizi bukan pertemuan yang biasa macam org lain..bak kata Siti “Bukan Cinta Biasa”..aku berkenalan dgnnya melalu internet dlm satu forum..hehe..even parents aku pun tak tau cerita kami..jadi inilah kali pertama aku mula bercerita kepada semua org..mula2 kitaorg just share2 cerita..just kenal melalui forum & pic je..then tetiba, lama2 jadi serius..kami pun tak jangka..kami x pernah jumpa sbb masa tu dia keje kat penang & aku still study kt UiTM Melaka..kitaorg just keep in touch by phone & internet..masa tu bulan Feb’ 2004..ms tu aku dh final year..kawan2 aku ckp..mcmn le aku leh couple dgn org by phone..ntah lee..aku pun x tau..mula2 aku rs suka2 je..tp lame2 aku rs ade sumting kat mizi ni x mcm org lain yg aku kenal..bygkn le kami x pernah jumpa..just ckp2 dlm telefon je..dia aku tengok sgt caring..then sampai satu tahap dia nk jumpa aku..jadi dia turun K.L..untuk jumpa..itu la laa kali pertama selama berkawan kami jumpa.. bayangkan sepanjang perhubungan kami mmg susah nak jumpa..jumpa masa mula2 kenal, spjg masa untuk urusan bertunang, urusan kahwin..dah itu je..kitaorg mmg xde dating2..dating kat tepon je.. kali pertama aku jumpa dia, dia very low-profile..kami jumpa skejap je memandangkan dia cuti keje pun sekejap aje..slps final exam & graduate..mizi luahkan hasrat untuk serius dgn aku..means kahwin..dlm hati..ermm aku baru kenal dia tahun ni..fall in love dgn dia tahun ni..then ajak engage..hati aku terus kata “ya!”..sbb ms tu aku yakin dia pilihan aku yg tepat wpun hubugan we all singkat..aku terus cerita kt mak aku..mak aku terkejut..dia x sangka secepat ni..tapi family aku terima hati terbuka pilihan aku..sbb parents aku jenis mmg tak suka kalau ank2 kenal org lama2..mizi terus dtg jumpa parents aku kt umah..then diorg tertarik..alhamdulillah..bulan Jun 2004..kami bertunang..then kami berkahwin pada 20.11.2004..mudahkan jalan cerita cinta kitaorg? kami kenal, bulan Feb 2004, bercinta pada Mac 2004, bertunang bulan Jun 2004, berkahwin Nov 2004…and..pregnant on Dis 2004!!! Tahun yang bertuah untuk couple yang bertuah..hehe..Alhamdulillah..kami dapat 1st child Sept 2005..2nd Child July 2007..dia mmg suka kanak2..& family man..spjg kami kawen mmg dia jenis lepak kat umah, main dgn ank2..Cuma kdg2 je dia main badminton kat luar dgn kawan2 dia..itupun bila ade sport day tempat keje..dia akan praktis dgn member2 sekerja..even dia bukan le romantic..suka bagi bunga ke..ape ke..dia x pandai luah perkataan sayang pada aku..tapi cukupla sekadar layanan..even kdg2 aku rs bosan gak sbb dia very straight man..tp nak wat cmne..biar le dia straight, asal dia bertanggungjawab..aku ingat lagi kata2 abah aku kat dia sblum kawen “dgn herda ni kene banyak sabar sbb dia ni degil”..ermmm..mmg dia penyabar abah..kdg2 bila aku dok sorang, aku terfikir..apa akan jadi pada aku & anak2 jika dia pergi dulu..aku selam jiwa aku dalam2..air mata aku tetiba mengalir..betapa aku x sggup kehilangannya..aku x takkan cari pengganti lain..sbb tiada siapa yg dapat menggantikannya..biarlah dia suami aku dunia akhirat..dan kalau aku pergi dulu, aku akan tenang sbb dia seorang bapa yang bertanggungjawab pada anak2 aku..aku selalu risau time dia pergi kerja..aku selalu berdoa akan kesejahteraan & perjalanan hidupnya..aku mmg slalu kecikkan hati dia..tapi dia tetap sabar & x pernah tunjukkan perasaan marah dia wpun dia marah..slps tu dia akan kata “ma, jgn mcm ni..pa suami mama..apa2 pun ckp elok2 yer..janji jangan buat lagi”..wpun perkara sama berulang lagi..dia tetap sabar..dia tetap penuhi impian aku wpun bukan pada masa tu..pada hari lain dia akan penuhi gak..biasala gadoh suami isteri..sedangkan lidah lagi tergigit..semua tu asam garam perkahwinan..tolak ansur tu yg utama..& kepercayaan masing2..yang paling penting Solat & Doa..aku doakan semoga perkahwinan aku kekal abadi..& kepada kawan2 aku gak..Kita adalah “Isteri yang bertuah untuk Suami yang bertuah”..betul x? ..Alhamdulillah..

0 comments: