~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Sunday, March 29, 2009

>>Bergelap..<<


Tv aje yg terang..

Nampak tak 2 org budak kecik tu..tu bukan mistik..tu anak aku..


Snap muka aku yang x namapk ape..nampak bentuk kepala aje..hahaha..giloooo dh tau x nampak nk snap gak..

Adehhh..kononnyee nak menyaport lee earth hour haaaa..tetapi lupe lak..sbb time tu hujan lebat giler..then aku lak gi ngajok mizi gi kedai nk beli brg2..brg utama lak nk beli kicap manis haa..sbb ank2 aku klu makan nasi dgn kicap..al- kisah ceritera Earth Hour..

Mama: Pa jom gi kedai jap nak beli barang..nk beli kicap

Papa: Haaa jap lagi satu mata je lagi ni haa hafiz nak menang (Tgh tengok badminton India Open)

Aku pun siap2 leeee..jam dah pukul 8.00..lupa lak earth hour masa tu..dah siap2 kami pun cauuu ke kekedai..hujan dgn lebatnyeee..adeh..abis suar aku basah nk tuju ke kedai dek kerana banjir di depan kedai..tetibe..masa dh abis beli barang2..aku suh le mizi aku undur keta sikit sbb aku x nk le menapak ke depan jauh sangat..undur nyee undur langgar moto parking kat belakang..jatuh lak motor tu..adeh..."maaf ye bang, somi saya x namapk..hujan lebat haaa.."..mamat tu geleng2 aje..then aku pun masuk le ke dlm keta..dgn suar kuyup..tetiba dh samapi umah..umah depan aku ni gelap haaaa..baru leee teringat Earth Hour..masa tu dh pukul 8.45..

Papa: Nape gelap umah orang tu maaa..

Mama: Kan Earth Hour hari ni haaa..tutup lampu..s

Kami masuk umah sempat lagi le nak bagi gelap..kami pun tutup lampu..pada mulanyee dgr le laungan2 anak aku..airel le yg menangis..hahaha..aiman lak..seperti biase banyak tanye..aku lak snap gambar..


Papa: Dah le tu maaaa..gelap pun nk ambik gambar ke..x abis2..

Mama: ala papa ni..bior leee..papa lapor ke??

Papa: Hujan2 ni lapor lak gelap lak tu..

Aiman: Mama nak meeeee..

Airel: Errrkkkkk..huwaaaaa..huwaaaaaa..errkkkkkkkkk..ka ka ka ka ka (buka)..

Bayangkan..bergelap nyee x sampai 15minit haaa..adeh..mcm2 hal le..jadi aku terpaksa terangkan balik lampu sebab..semua dh kebulurannnnn..dengan menangis nyeee..sgt aku tension..jadi aku pun masak leee..hermmm..

Lepas tu..bahan utama yg aku nak beli kat kedai..KICAP MANIS..xdeeeeeeeeeeeeee!!! itu le aku nak beli mula2..tapi aku lupaaaaaa!!! adoiyaiiiii!!! Aku sgt geram!!!!





4 comments:

Rafizah Nordin said...

aku berjaya dgn EARTH HOUR semalam.up pulak lg 15 minit - 9.45mlm baru pasang lampu hehehe
upsss terlebih sudah!

MUMMY ILA said...

aku bergelap sampai kol 10 beb.. x sedo dah kol 9.30. dok borak2 dgn adik badik biras kat laman umah.. hehe...syok..

D.O.U.B.L.E...S said...

berapa umur aiman sekarang nie??????

ai said...

wakakakakakakakaka!!!!
sama la ngan aku her! GAGAL misi aku!