~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Thursday, April 2, 2009

>>Bila anak berjauhan...sayuuuu<<

"pandang mama..sayangggg..."..sayuuuuu..



Aiman tgh mewarna..


Hari ni..aku dh start hantar anak2 aku gi taska..sbb x lama lagi aku nk start niaga..jadi aku kene hantar wal2 untuk diorg biasekan diri..aku sgt sedey..mlm tadi badan Aiman panas..nasib Airel ok cuma tido dia x brapa lena..aku dh mula risau..Aiman demam ke..esok nk hntar gi taska dah..macamana..lps tu bangun pagi aku dh siap2kan sume brg nk bawa..susu, botol, baju, tuala, pampers..aku gosokkan baju..kami gi breakfast dulu..kitaorg makan roti canai makanan favret anak2 aku..mizi belikan gula2 utk diorg..Aiman & Airel makan habis..lps tu kitaorg gi tasaka untuk daftar..sampai je..Aiman taknak masuk..dia menangis..dia nak balik..Airel ok je tgk kawan2 ramai..lps tu mizi bawa aiman masuk dlm keta, ambik mainan lori dia..Aiman masuk dlm taska tapi x nak join budak2 lain..kami pun dok tanya2 schedule penuh Taska mcmn..lsp tu mizi pujuk Aiman suh join budak2 lain..time tu dh start kelas mewarna..cikgu Aiman bagi buku & warna utk Aiman..aku yg tgh duduk kat meja daftar, tengok dia mewarna..Airel lak masa tu dok main2..Alhamdulillah Airel x meragam..maybe sbb budak2 ramai jadi dia suka main..Aiman yang tgh mewarna dok tgk budak yg dok sblah dia..kesian dia..dia still sorang2 biase laaa..orang baru..jadi kawan2 x rapat lagi..tapi dia truskan gak mewarna..ms tu cikgu suh warna bunga..pakai kaler oren..dia kaler ikut garisan..Airel lak aku buatkan susu dan dia baring..lps tu aku dgn mizi kene le pegi..aku pesan kat Aiman dulu..dia dh sedey dah..

Mama: " Aiman, warna sampai habis yee..mama nak balik dulu..aiman dok dgn adik baik2 yer..kalau aiman nak kencing..nak berak bgtau teacher yer..Aiman jgn nakal tau"
Aiman: "Mama nk gi mana..aiman warna sampai habis dulu laa yer..Aiman warna ini je dulu mama.." (dia sedey tahan air mata berlinang)
Mama: mama gi dulu yer..

Aku tak dpt tahan airmata aku..aku terus nangis..Airel tgh baring aku cium dia & biarkan sbb kalau aku dok lama kat dia lagi aku tmbh sedey..sbb ini le 1st time aku tinggalkan anak-anak aku..stelah 4 tahun aku jaga Aiman & 2 tahun aku jg Airel..ini le 1st time aku tinggalkan dgn org lain..lepas tu aku terus keluar..Tapi masa aku keluar Aiman jerit panggil sambil nangis..

Aiman: "Mama, bagi aiman habis kaler dulu yer mama"

Aduhai lagi aku sedey..aku masuk balik..aku ckp kat Aiman..

Mama: "Aiman kaler ye..teacher ada ni.."

Tetiba dia terus peluk aku..alahaiiii.sedeynyeee..aku terus kuar..masa tu Cikgu dia dh pujuk dia dah..dia pun sambung mewarna..Mizi ms tu dok luar sbb dia pn sayu gak tgk..Aku masuk keta..aku terus nangis..Mizi pujuk aku..

Papa: "Jgn nangis le ma..xde ape tu..jgn risau le..Abg & adik ok tu"

Mizi mmg faham aku ni mcmn..Aku ni mmg mudah tersentuh lg pasal anak2..Aku pujuk hati aku..walaupun aku hntar sekejap aje..pagi-petang..tapi aku mmg sedey..kalau berjauhan dgn anak2 aku le paling aku tak suka..aduhai lagi hantar kat orang lain..tu pasal le aku lebih sng bekerja sendiri..sbb Anak-anak aku lebih penting..ni pun masa aku tulis entry ni..airmata ni haaa mengalir aje..hermmm..sayuuuu..

"anak-anak mama doakan mama dgn papa yer..walaupun korang x faham apa-apa lagi.."

20 comments:

Syafa said...

adeh.sayu lak aku bace entry ko ni her..mmg sedih kalau tinggalkan anak2 kat org kan..tapi xpe her.ni langkah yg betul ko wat..sbb ko pun nak mual meniaga kan..xpe..1st day mmg sedih skit..lame2 mesti dia sonok..x sabo2 nak gi skolah pagi2..heheh.jgn risau sgt key...

A.I said...

aku yang nangis ni ha.... :(

eLYies said...

aku pun sedih....sbb ko tak biasa lagi kan hantar..cam kitaorg yg keje ni..dah biasa..pas pantang terus hantar kat org....huhuhuh

*MaMa HeRdA* said...

tu leee..adeh..sedey aku..tapi nk buat cmne kan..tu le perjalanan hidup..pengorbanan utk anak2..

el said...

eden yg rock ni pun sedih ..nak kuar air mato dok thn sat lagi abis file2 aku banjir lak....sabarlah her..dulu aku mcm ni gak...bila antar je..pi ofis ngis..tu la keje ari2..skrg tak lg...her...nti depa dh dpt kawan..sure x igt kat mama n papa..tgklah nti..nak plak xmo balik...mcm ANAK AKU...tp
bila pengasuh bw pi jalan jauh..x balik2 gak mlm...mau aku meroyan...hehehe sayang anak woiii...

p/s: ko meniaga kat mn?kedai mkn ke (laju je aku) kahhhhhhhhhhh

*MaMa HeRdA* said...

el>> tu le aku harap ok le..cikgu2 taska tu pun xde call aku jadi ok le tu anak2 aku..

p/s aku niaga kat parit buntar je..dekat dgn umah aku ni haaa..buat n.smpur, ikan bakar..aku pun lajuuuu je pomot...hahaha..

lyna said...

ish3...aku ni ha yg x psl2 ikot mengalir air mate pesal lak...
sorile ye her...aku ni sebox jew...
tp sbg omak mmg touching ar cite nih...sob sob...
sabau ek...

Fiza Nordin said...

aduhai...aku lak rase nak meleleh ni...xpe la her...sesekali bg ruang anak2 bergaul dgn dunia luar.engkau pun kenalah tahan gak...

wau nak niage nasi campo beshnye...ko kongsi ke niage sendiri?
semoga kau sukses.nnt g parit buntar leh singgah makan eh... :D

♥ Eda ♥ said...

larr ko anto bebudak tu ke taska ke...sunyi aaa rumah ko pehnih kan?

fazilzura said...

Her,sedih bile aku baca coretan ko ni ..adehh, tingat aku masa Akil meraung2 bile aku tuko turn drive kete dgn pak ajil.. itu pun dia ingt aku nk tingal dia, sedang kan aku dok sebelah jek.. waaaaaaa ..
tp sib baik anak2 ko dh beso, pehtu ada adik teman .. insyallah xde pe tu.. apa2 hal nnt ko suh dia ngadu kat ko..

LADYILA said...

alahaiii..awk sedenye baca..tersentuh jiwa ragaku...
itulah pengorbanan seorg ibu,isteri dan perempuan yang mulia...

Unknown said...

huhuhu..aku pon sedih her baca en3 ko ni.tkper her.pengorbanan tu.nanti lelama tu ok la tu.

elly @ suely said...

alahai sedihnye la... aku pon xley la bab pisah2 nie... lagi pasai anak2 kan... ishkkk hatiku sgt tesentuh... ni ha, bc n3 ko pon aku nangis her, aku terbyg aku dtpt ko... sob...sob... member sblah dah dok jeling2 nie ngape la aku nangeh kot die tertanya2 huhuhu...

nasz said...

aduh her... tak leh nak tahan air mata aku ni...

FaizAmY said...

sedihnyee..hwaa...walaupon bepisah hanye siang hari pon sedih kan? teringat dulu mase memule nak start keje lepas airiel ade..sayu gile aku tinggalkan die..siap menitis air mate..pastu kat ofis cam x tentu arah..on the way balik pon menatap gambar die kat dlm hp..x tau la kalau ape2 jadik kat airiel tentu aku meroyan..ekeke..mintak2 dijauhkan la..huhuhuh

ayien78 said...

sian kat ko...aku dah mcm kena ikut jejak langkah ko jek
maid aku dah nk balik...nk wat camne ni??????

reena said...

sedih reena baca nie..mengalir air mata...reena puntak dapat bayangkan bila nak hntr anak pergi sekolah nanti..mesti dia nangis...skg nie walaupun kerja sentiasa rindu anak..abis kerja jek cabut cepat2 nak gi peluk anak

Ciklinn said...

herda ko hantar kat aku jer..biar aku jaga... ada gak keje aku dari membuto jek kat uamh nie...

huhuhuh samalah perasaan aku dulu masa tinggalkan anak2... sbb tu skrg bila nak keje kan asyik tingat kan diorg.... tak sampai hati rasanya...nak2 yg kecik tu betul2 rapat dgn aku....

iera_ayien said...

her... aku faham sgt2 sbb aku pon aritu fully h/wife kan. sedih ya amat.. aku pi keje nangis, naik keta nangis sbb aku dok dengar je anak2 panggey "mama...mama"..

mula2 memang ka camtu kan.. apa2pon aku doakan ko yg terbaik .. moga bisnes baru ni success.. ko nak bukak kat mana tu, leh gak aku jenguk2 nnti

KiRaNa @ uMMiKMaL&iRFaN said...

hamboi..buka kedai x bg tau kat aku...huhhhhhhh...

weyy...nangis aku baca entry ko ni weyy
sedey sgt...
mase aku keje kejap ari tu pun meroyan la kat tempat keje sbb x penah jauh dr ikmal..
tapi mase nak biasekan je lah..
pastu dah masuk 2 mggu ok dah kot...
tapi..xle aku meroyan sgt sbb antar kat mak sendiri....
ni bulan depan aku keje mcm mane la pula...sbb dah ade 2 anak lak ni... dah tu kena antar kat taska pula...
iskkkk...baru dalam proses nak antar pun aku sedey giler ni..
huwaaaa
sabo ye her...
anak2 tu paham nanti....
moga buss ko maju k....
tu pun rezeki anak2 tu....

nak rasmi kedai jgn lupakan AKU!!~
(aku dah abis PANTANG!!~) HEHEHE