~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Tuesday, August 4, 2009

~Aiman nak adik lagi tak?~


Tengah dok satu family depan t.v, anak2 aku dok main2..tetibe terlintas dlm pale otak..pasal nak tambah anak..hehehe..aku & mizi tak pernah bincang pasal nak anak bape ramai sbb ntah nape segan lak bncang psl bnda2 ni hahahaha..blh blahhhhhh blh tak?? laki bini anak dh dua segan le lagiiiii..haktuiiiii...hahahah..lps tu aku pun tetibe tanya "Abang" Aiman..a.k.a anak sulong dlm family ni..hehehe..nak tanya "Adik"..dia tau jawab.."nano..nano" je..heheh..

Mama : "Aiman nak adik lagi tak?"

Aiman buat taktau mula2 sbb dok tgh mlayan adik dia main..aku pun ulang soklan balik..dia pun jawab..

Aiman: "ermmm..tak nak le.."

Mama: "aik nape taknak..gi tanya papa nak bape org anak?"

Mizi yg tgh dok tgk t.v gelak. Aiman pun terus tanya mizi.

Aiman: "Papa nak bape org anak?"

Mizi: (dengan selambe) "Papa nak 5 org anak"

Aku apa lagi gelak le...lepas tu aku tanya Aiman balik.

Mama: "nape aiman taknak adik lagi? Aiman kan suka main dengan adik. Nanti ramai le adik leh main same2"

Nak tau apa Aiman aku jawab??? Jawapan yang boleh dikatakan logik le gak..sbb jawapan ni aku tak terlintas langsung dlm otak..hehehe..Aiman jawab ape tau..

Aiman: "Taknak adik ramai lah..Nanti Papa marah Aiman aje..."

Aduhhhh..aku dgn mizi punye le gelak..logik le kan jawapan dia tu..dah dia tu abang..lagi laa anak sulung lelaki..tanggungjawab besar tuuuu..kalau adik2 nangis ke apa ke..mesti abang kene marah dulu baru adik...hahahahahahaha...aduhai anak ku Aiman..dia dah fikir masa depan dia menjaga adik2 tuuuu..

Alhamdulillah..Aiman as anak sulong mmg ambil berat dengan Airel..ank2 aku dua beradik ni mmg rapat..Aiman aku dh boleh di harap utk same2 main..kdg2 Airel buat bnda2 yg bahaya, Aiman cepat2 marah..prnh satu hari tu dia pujuk Airel nangis sbb nak main bnda bahaya.. dia pujuk cm ni "Adik..jangan main tu..bahaya..jgn ye sayang"..hehehehe..sbb aku slalu bahasakan sayang kat anak2 aku..jadi dia pun terikut2 gak..Walaupun kdg2 Aiman aku ni buat perangai tapi biaselaaa tu..budak2..aku mmg suke anak ramai..sbb meriah kan..wlupun aku ni garang tp bab melayan budak2 ni aku suke..tp kalau dh ramai sgt pening le gak..jadi aku plan InsyaAllah ade rezeki aku nak tambah lagi 2 @ 3 org anak lagi..aminnn..


6 comments:

fazilzura said...

KAHHHHHH aiman ..aiman..
sunguh bijak kamoo kan .. kahhh lawak sunguhh..
dia yg 1st yek .. betui jgk tu ..

** pak ajil haku pun konon nk 5.. kahhh xdak makna nyaaa

*MaMa HeRdA* said...

pak ajil minta tu bagi je leee zura oiii..terbuka luas pintu syurga kita...hahahaha..aku pun bagi je laaaaaa...haaa ambik kooo...dia xnak takyah..dia nak bagi..dia nak tambah lagi satu je aku tak bagi..kahhhhh

Bed said...

nasib aiman tak jawab mcm ni :
" aiman tak kisah " kahhhhhhhhhhhh mizi nak 5 tu?boleh lagi ko kan mude belia...mcm aku ngan zura dah tak sempat dah!!!!

~~ciklinn~~ said...

alahaiii pandaii lak dia jawab camtu yerk.... huhuhuh biasalah aiman kalu adik...aliff pun penah gak ckp camtu... hahhaha

mama marah aliff jer... adik tak mayah pun... huhuhuhuh ciann aku dgr...

huhuhuh byk tu laki ko nak herda 5 olang wooo

alyyani said...

kecik2 dah responsible sebagai anak sulung ek aiman ni. pandai abg aiman jawab. heheh..

el said...

laki aku nk 4 je..tpi biar sorang2 abis pki pampers dulu..kahh lawakkkk