~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Monday, August 17, 2009

>>Terima Kasih Teman..Terima Kasih Cinta..<<


Buat teman-temanku yang tercinta..


Alhamdulillah..Aku nak ucapkan terima kasih buat semua teman2 yg mendoakan kesejahteraan dan memberi sokongan kpd aku utk lebih kuat menghadapi ujian Allah..Aku bersyukur, ujian yang aku hadapi ni hanyalah ujian kecil..berbanding dgn kesusahan yg di hadapi oleh org lain..perkara2 macam ni membuatkan aku insaf..membuatkan aku sentisa beringat atas Kebesaran Ilahi..sesungguhnya apa yang terjadi adalah datang dari Allah..dan kepada-Nya juga kita akan kembali..kita tidak akan dapat menghalang takdir Allah..kita semua Insan yang lemah..sekali kita rebah tidak semestinya akan jatuh tersungkur..kekuatan Iman dalam jiwa yang membuatkan kita sentiasa beringat dan syukur atas kurniaan-Nya..Allah itu Maha Adil..setiap yang terjadi ada hikmahnya..
Sebelum ni aku diuji dgn kehilangan seorang ayah ketika aku masih tidak tahu apa itu erti hidup..ketika itu aku berumur 5 tahun..dan ketika itu usia ayah ku masih muda..dan ibuku kehilangan suami tercintanya di saat anak2 masih kecil..tapi aku tahu apa itu erti kehilangan..hanya abang & ibu tempat bermanja..aku tahu ibu kesunyian tapi dia menyembunyikannya..tapi aku bersyukur..disebalik kehilangan itu, pengorbanan ibu & keluarga ku amat besar..kegigihan dia membesarkan aku dan abangku membuatkn aku lebih tabah..disebalik itu, aku masih sedih kerana tiada kasih syg seorang ayah..dan ibuku kesepian tiada cinta untuk dikongsi..
Alhamdulillah ibu ku diketemukan penganti ayahku..dan aku bersyukur ibuku bahagia..dia seorang yang bertanggung jawab..dan mengambil berat..kesedihan yang aku alami dibalas oleh Allah dgn kurniaan rahmat yang tidak ternilai..dan sehingga kini kasih sayang itu tetap utuh..
Dan kini aku bersyukur dgn perkahwinan ku..jodohku dgn seorang yang penyayang dan bertanggung jawab..pengorbanan yang tidak ternilai diberikan..dan kurniaan cahaya mata yang sihat dan comel..selepas itu aku diuji dgn ujian yang aku hadapi baru-baru ini..'Asthma' ku datang kembali..setelah sekian lama aku tak mengalaminya..dan penyakit inilah yg meragut nyawa ayahku..ketiga-tiga org yang aku sayangi juga tidak sihat..anak2 ku demam panas..dan suamiku pula msuk wad..apatah lagi dgn kes kematian mengejut yang berlaku sekarang membuatkan aku lebih risau..jiwa ku mula memberontak..aku seakan tidak dapat menerima semua yang terjadi..aku jd lemah..Ya Allah, aku rskan berat bahuku memikul..mcm2 perkara yang bermain dlm otak..aku menangis..tiba2 aku sedar..rintihan, rayuan aku seakan menyalahkan kebesaran Allah..astagfirullahalazim..aku trus berdoa semoga Allah berikan aku kekuatan..Aku redha..aku kuatkan semangat ku melawan kesakitan yg aku alami..prnh satu mlm, aku rasa nk pitam sbb asthma ku menyerang..tapi aku kuatkan juga..sbb ms tu ank2 ku demam..disebalik ujian itu..aku perolehi hikmah yang besar..Teman2ku memebri sokongan diiringi doa..kesedihanku dikongsi oleh semua teman2 yang memahami..sesungguhnya, kedukaan itu bukan untuk diratap..kedukaan itu mendekatkan aku dengan Allah..kesedihan itu membuatkan aku lebih kuat untuk menghadapi masa depan..membuatkan aku sedar, bukan aku shj yg mengalaminya..ada org yang lebih berduka dari aku..
Sekarang, Alhamdulillah..kesihatan anak2 ku sudah pulih..begitu juga suamiku walaupun dia masih lagi kurang sihat..aku bersyukur..inilah 'amaran' dari Allah..setiap bnda yang terjadi bukanlah ujian semata-mata tapi peringatan pada kita untuk sentiasa bersyukur, redha dan taat kepada-Nya..
Langit yang cerah pasti akan mendung..Hujan yang datang pasti akan reda..setiap gelak ketawa, ada air mata akan jatuh..dan tangisan itu bukan petanda buruk..tapi tanda syukur atas limpah kurniaan-Nya..

Terima Kasih Teman..Terima Kasih Cinta..

Aku sayang kalian..



15 comments:

iera_ayen said...

Herda...Insyaallah, sebalik kejadian tu mesti ada hikmahnya..dan Allah akan sentiasa menguji kita utk melihat ketabhan dan kekuatan kita...dan yg pasti ujian tu kpd umat2nya yg DIA kasihi.

Apa2 pon.. aku sendiri rasa lebih kuat dgn adanya sokongan kawan2 dan ahli keluarga yg lain. Wpon ada di antara kita yg x pnh pon kita jumpa...tp aku bersyukur sgt sbb sokongan dn perhatian kalian baut aku makin kuat...

Her.. aku doakan moga Mizi cepat sembuh begitu juga anak2 ko yer...Aminn

noreen-bulan said...

ada hikmat di sebalik semua ni...kak her..

semoga akk sekeluarga sihat semua...

NurShahFamily said...

sama2 la kita tabah ngan semua ujian oleh nya... semoga kita semua dirahmati selalu. amin...

ayuZack said...

InsyaAllah her, setiap apa yang berlaku pasti ade sbb dan akibat yang telah ditetapkan oleh Pencipta NYA.Hanya kita yang diuji ini dapat menerima atau tidak..

Aku berdoa semoga diriku dan sahabat2 ku jua dapat menerima ketentuan Tuhan dengan hati yang terbuka walau perit utk kita terima..

Semoga ko makin tabah dan Keluarga ko diberikan kesihatan yang bertambah baik.. amin..

ai said...

ailebiu too kocok!!! :)

NoRT said...

dugaan demi dugaan buatkan kamu lebih tabah

~chekuna~ said...

tabahkan hati..demi org2 tersayang..

shah-ila-ain said...

Setiap ujian yg datang itu adalah guru kepada kita untuk lebih menjadi matang dan bertambah keimanan kepadanya....dan sesungguhnya sakit itu adalah salah satu nikmat dari Allah s.w.t,yg menjadikan kita lebih dekat kepadanya....

Alhamdulillah ko dapat tengok semua nie dgn berfikir secara positif....

Reena said...

tabah hadapi dugaan...semoga semua akan baik..

IZAN said...

Salam Herda...
bergenang2 air mata baca luahan hati Herda & entry2 sebelum nihh... banyak2 bersabar yekkk.. semua dugaan pasti ada hikmah disebaliknyaaa... Moga Herda & keluarga akan terus diberikan kekuatannn...
Apapun syukur semuanya dah bertambah baik sekaranggg...
take care yerrr!

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

semoga ko tabah menempuh dugaan yer..
semuanya yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya..syukurla suami mu dah sihat :)

FaizAmYAirieL said...

Alhamdulilah smuenye dah beransur pulih..smg ko terus tabah ye her..

nasz said...

alhamdulillah semua dah beransur baik... kalau kita redha, kemanisan yg kita rasa slps ujian tu mengatasi kepahitan yg kita tanggung.

apa2 pon semoga kita semua sntiasa di bwh kasih sayang dan rahmat Allah...

alyyani said...

betul tu her, kalau ade family kite yg sakit tu, tu la ujian bari-Nya. mmg dugaan buat kite supaya kita lebih mengingati-Nya. alhamdulillah, family ko beransur pulih, mcm tu gak dgn family aku.

p/s: sejak2 stop bisnes ni, baru la nmpk ko aktif ber blog. heheh..

el said...

kami juga sayang kalian...
take care ok