~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Wednesday, September 2, 2009

~Rezeki Ramadhan 2009~


...::MaMa Her Kuih Talam::...


Talam Kaswi


Bihun Singapore

Mee Goreng

Choc Moist Cake

Seri Muka

Talam Lapis

Talam Cendol



Talam Berlauk

Talam Koleh Kacang


Talam Keladi




Alhamdulillah..ni la xtvt aku di bulan ramadhan tahun ni..aku niaga kuih talam kat bazar ramadhan..nak cari rezeki lebih..ye le nk raya guna duit banyak kesian kat laki aku sorang nk kene tanggung semua..jadi sekurang2nye aku berniaga bulan ramadhan ni tak le dia risau nk blanja macam2..letih memang letih sbb aku buat sorang2..dengan urus umah lagi..anak-anak lagi..tapi takpe..ibadah kan..lagipun untuk kepentingan aku anak-beranak..Alhamdulillah kudrat aku terdaya buat semua ni..aku bersyukur sgt2 Alhamdulillah Ya Allah..kadang2 kalau aku dok sorang2, tiba2 menitis air mata..aku selalu berdoa supaya Allah berikan aku kesihatan yang baik dan kekuatan yang cukup jadi laaa..supaya aku dapat meneruskan apa yang mampu aku buat..bak kata pepatah..nak dapat seekor ikan, kene guna pancing utk dpt ikan tu..bukan duduk menunggu orang nak bagi..aku x minta duit jatuh turun dari langit..cukup le Allah berikan aku kekuatan & ketabahan utk buat yg terbaik demi suami dan anak2..sekurang2 nye hasil yang aku dapat, leh le tampung apa yang patut..suami aku pun seronok bila apa yang aku usahakan berhasil..kdg2 terfikir gak kehidupan org lain yang susah, makan pun x seberapa, tinggal kat umah yang x seberapa, apatah lagi kehidupan ank2 mereka yang tak terurus..aku jadi insaf..aku amat bersyukur..aku masih mampu untuk buat apa yang termampu..Ya Allah berikan kebahagiaan pada mereka yang serba kekurangan..Ya Allah berikan mereka kekuatan untuk meneruskan hidup..Ya Allah berikan ketabahan pada mereka untuk terus berjuang..Aku bersyukur padaMu Ya Allah atas kurniaan rezeki yang kau limpahkan pada ku..sesungguhnya yang buruk itu dariku..yang baik itu dari mu Ya Allah..

19 comments:

iedaLUVsham said...

uishh..banyaknyer talam2 ;)

~chekuna~ said...

alhamdullilah..jika ada kemahuan di situ ada jalan.. sy doakan semua nya kan dipermudahkan Ilahi..teruskan perjuangan..amin..

nome said...

semoga murah rezeki ko her di bulan posa nih..insap aku bile baca citer ko ni her...oh loper lak nak introduce diri..aku nome m.com..

el said...

fuhyoooooooooooooo
semua tu feberet aku her...
bgslah kau meniaga pd bln pose ni
leh la simpan duit poket...
mmg untung taw meniaga bln pose ni
penat tu mmg penat..dulu aku tolong mak aku pun penat jugak..ni kau sorg2..fuhhh
bionic woman tol..suspek kat ko
tgk kuih2 ko pun mmg sedap sgt2..
kalo ko jual kat sini..dah lama aku jd 1st kesteme..kahhhh
caiyok2 her...
semoga dimurahkan rezeki ko anak banak eh...

nota bijik: jgn lupa buat umah terbuka ok..kahhhhhhhhhhhhh

Fiza Nordin said...

berbaloi-baloi kite g kursus tu eh her...aku aritu pun buat separuh jalan je kuih talam tu.pehtu buat pakai resipi sendiri.

moga rezeki ko & family bertambah2 ye her...

FaizAmYAirieL said...

wahh banyaknye kuih muih ko jual her..nampak sedap smuenyee...kalau dekat mau aku terjah..ekekkee...

alyyani said...

her, choc moist cake tu betul2 buat aku tegoda la. kuat tul semangat ko. kagum aku. kadang aku tak bekenan tgk suri rumah ni duduk urskan rumah & anak2 je. sedangkan dia mampu nak buat kerja utk tmbh pndptn contoh mcm ko ni. nak seribu daya kan?

p/s : bestnye ko terror masak sume tu. nak gak.. huhu..

Yanmie said...

wah bnyknyer...nmpk menarik lak tu semua..yg tak thn tgk bihun singapore..fevret tu..bak sini sikit nk rasa..hihihi

klu duk dkt leh beli kuih2 tu...adoiii dh terliur tgk nie..

Dayah said...

ko mmg bestla Herr..buat mcm2... moga Allah sentiasa merahmati dan melimpahkan hang sekelurga rezeki yg berkat..amieen

CikMin said...

salam her...wah...gigih ko menalam bulan posa ni..cikmin minat la sume jenis2 kuih talam ni...tgk abis jualan ko kan her...alhamdulillah rezeki her dia bulan posa ni...

PemudaUMNO_NibongTebal said...

InsyaAllah, esok2 saya lalu saya singgah beli..

tak tau plak herda niaga disitu,,

PemudaUMNO_NibongTebal said...

InsyaAllah, esok2 saya lalu saya singgah beli..

tak tau plak herda niaga disitu,,

fazilzura said...

WAHHHHHHHHHHHHHHHHH meriah nye beb ..

insyallah Her, kalau niat kite bersih DIA akan bantu kite.. janji kite ingat pd dia.

** kekalkan kecergasan anda dgn MAB hehehe

suhida said...

her,sedih pulak aku baca entry ko ni..hrp2 ko dan famili dimurahkan rezeki sentiasa...aminn...

suhida said...

her,sedih pulak aku baca entry ko ni..hrp2 ko dan famili dimurahkan rezeki sentiasa...aminn...

strawberi @ mamadira said...

her..

semoga bisnes ko suksess ye..
..semoga ko diberikan kesihatan yg baik utk cari rezeki yg halal....amin

IZAN said...

syukran syukrannnn!! Memang nampak sedap-sedap kuih talam nko ni Herda...! Moga rezeki terus melimpahhh.. InsyaAllahhhh....

miemiey said...

cam2 talam ada,,,,,,moga2 rezeki ko melimpah2 bulan ramadhan..sakit tul kan nk raya 2 ni..kl yg mampu takpe laa..kl kureng adehhhhhh!!!!

shah-ila-ain said...

kueh lapisssssss aku sgt suke oiittt....dapnyerrrr....seb baik jauhh..kalo tak hari2 aku p bazar ko her..hehe