~Jom turun berat badan cara jimat, selamat & mudah!~

Saturday, August 1, 2009

>>"Aiman nak bagi Papa bape ringgit???"<<


Ni laaa bila anak kecik dah pandai bercakap..dia tak tahu apa yang dicakapkan..tapi bagi kita sbg mak abah diorg..amat besar maknanyeee..Ni aku nk cerita kat korang tentang Aiman aku ni..sabtu ptg kitaorg baru balik dr jalan2 le..then sampai umah lepas makan..Mizi buka t.v tengok rancangan "Bijak Wang" tu..mmg bagus rancangan ni..cite psl pengurusan kewangan..so bile iklan..kuar le iklan Maybank penaja rancangan ni..dlm iklan tu cite le psl adegan Bapak dgn Anak Lelaki tengah borak..si bapak tanya le anak bile besar anak nk bagi duit bape banyak..lepas tu si anak kecik ni jawab le dua ringgit..aku dgn mizi tergelak le..lps tu Mizi tanya le Aiman..

Papa: Aiman besar nanti nak bagi Papa bape ringgit?

Aiman: (Dengan semangatnye dia jawab) Aiman nak bagi papa 2 ribuuuu!!!

Lepas tu aku nyampuk..

Mama: Nak bagi mama lak bape ringgit?

Aiman: Aiman nak bagi mama 3 ribuuuuu!!

Aku dgn Mizi gelak..

Mama: Gaji Aiman bape ribu?? (Sambil aku gelak)

Aiman: Ya Allah..4 ribuuuuuu laaaaa!!

Papa: Aik..mana cukup..Aiman bagi papa 2 ribu..mama 3 ribu..tu dah 5 ribu..gaji aiman 4 ribu aje..mana lagi 1 ribu aiman dapat..

Aiman: Ya Allah..Adik kan ade 3 ribuuuuu...

Airel: "nano..nano.." (perkataan favret dia..itu aje yg dia tau jawab)

Adehhhhhh aku dgn mizi gelak gileeeee...tu laaa ank kecik...intan payung..bila badan letih..tengok telatah diorg..ilang penat terus...


5 comments:

Bed said...

bestkan dgr anak2 ni bercakap....shasha pun gitu...kadang2 ape yg kuar tu aku tak espect pon dia mampu ckp....!

*MaMa HeRdA* said...

tu la bed..aku layankn aje..sampai tak terlayan..

Ibu Mifzal Arsyad said...

wah..so cute..x sbar gak nak tunggu mifzal leh ckp..heh

fazilzura said...

heheheh aku pun suke layan akil sejak2 leh ckp .. mmg pening nak melayan dia..

el said...

kahhhhhhhhhhhhhhh
lawak betol aiman ni
ikut sapelah eh